Cum ne afectează statul acasă sistemul imunitar

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Apariția și evoluția speciei umane au avut loc în mediul natural și sunt în strânsă legătură cu acesta. Prin urmare, organismul nostru este, astfel, creat pentru a funcționa și a se dezvolta în aer liber. E drept că în zilele noastre nu mai putem trăi strict în mijlocul naturii, dar, asta nu înseamnă că trebuie să ne petrecem mare parte din zi în confortul propriei locuințe.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/munca-la-domiciliu-de-blocare-%C3%AEn-jos-5021316/

Organismul are nevoie de lumină naturală, de aer proaspăt și de mișcare, pentru a putea funcționa normal. Dacă îl vei priva de aceste elemente vitale, problemele nu vor întârzia să apară. Sistemul imunitar este primul care are de suferit de pe urma timpului îndelungat petrecut în casă, iar organismul devine, astfel, mai vulnerabil în fața bolilor.

Carența de vitamina D

Această vitamină are numeroase beneficii pentru sănătate, unul dintre acestea fiind stimularea activității sistemului imunitar. Organismul poate produce, în mod natural, vitamina D, sub acțiunea directă a razelor solare. Mai exact, este suficient sa faci o plimbare în aer liber sau să stai la plajă câteva ore pentru o adevărată cură de vitamina D. De cealaltă parte, petrecând mult timp în casă, organismul nu este expus direct razelor solare, așa că nu mai produce vitamina D. Rezervele pe care le are se vor epuiza, și, în lipsa aportului necesar, sistemul imunitar va deveni tot mai slăbit. Astfel, riști să te îmbolnăvești mult mai ușor, iar vindecarea va fi mai anevoioasă, chiar și, în cazul unei simple răceli.

Sedentarismul

Persoanele active sunt supuse unui risc mai scăzut de îmbolnăvire, și, dacă acest lucru se întâmplă, se recuperează mai ușor. Mișcarea contribuie la întărirea sistemului imunitar, dezvoltând, totodată, sistemul muscular și îmbunătățind circulația sângelui. E un fapt dovedit că aproape toți cei care petrec majoritatea timpului stând în casă nu au o mare predilecție pentru mișcare, fiind, mai degrabă, persoane sedentare. Chiar și în cazul în care faci exerciții fizice acasă, acestea nu se compară cu mișcarea în aer liber. Prin urmare, statul acasă presupune și diminuarea activități fizice, aspect care contribuie la slăbirea sistemului imunitar.

Alimentația nesănătoasă

Cu cât petreci mai mult timp în casă, cu atât ești tentat să mănânci alimente procesate sau fast-food. O alimentație sănătoasă presupune, în primul rând, consumul de fructe și legume proaspete, care asigură necesarul de vitamine și minerale pentru procesele metabolice din organism. Dacă ești o persoană sedentară, nu prea ai tragere de inimă să mergi la piață sau la supermarket pentru a cumpăra astfel de alimente, fiind mai simplu să-ți comanzi ceva de la fast-food.

În acest mod, aportul de vitamine și minerale din alimentație scade, iar efectul se resimte și asupra sistemului imunitar. Multe dintre aceste substanțe nutritive au rol în menținerea imunității, iar, în lipsa unei alimentații corespunzătoare, rezistența organismului la boli se diminuează.

 Tulburarea ritmului circadian

Se spune că fiecare organism are ceasul său intern, iar acesta este ritmul circadian. Este vorba despre un ciclu de 24 de ore, care include toate procesele din organism, și care se poate deregla sub influența anumitor factori. Acest ceas interior se sincronizează sub acțiunea luminii naturale, ceea ce presupune o expunere zilnică la această sursă. Atunci când stai în casă zile în șir, ritmul circadian se dereglează și generează o serie de tulburări. Cele mai frecvente sunt tulburările de somn, ceea ce se traduce prin mai puțină odihnă. Un program de mai puțin de 8 ore de somn pe noapte are ca efect și slăbirea imunității, pentru că organismul nu are timpul necesar să se refacă de la o zi la alta.

În concluzie, statul în casă nu este unul din cele mai benefice obiceiuri pentru sănătate. Nu lăsa să treacă nici o zi fără să petreci câteva ore în aer liber, încercând să fii cât mai activ, în acest timp.

Atunci când nu poți ieși din casă, din anumite motive, aerisește bine încăperile, fă exerciții fizice și ai grijă la alimentație. Dacă nu poți să-ți procuri fructe și legume proaspete, completează alimentația cu suplimente de vitamine și minerale din farmaciile Sensiblu, care te ajută să-ți menții imunitatea.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *