Alimentație sănătoasă și suplimente alimentare – cum te asiguri că îi oferi copilului tău toți nutrienții necesari

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

O alimentație echilibrată furnizează corpului vitaminele și mineralele de care are nevoie pentru a funcționa corespunzător. Susținerea sistemului imunitar, menținerea echilibrului florei intestinale și prevenția anumitor afecțiuni prin ținerea sub control a stresului sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le datorăm nutrienților, pe lângă creșterea și dezvoltarea sănătoasă.

Alimentație sănătoasă și suplimente alimentare - cum te asiguri că îi oferi copilului tău toți nutrienții necesari

Ce presupune o alimentație sănătoasă

Fructele și legumele stau la baza oricărui regim alimentar sănătos. Acestea conțin vitamine, minerale și, de multe ori, antioxidanți, dar și un aport considerabil de fibre, atât de necesare pentru o digestie sănătoasă.

Însă, un copil nu are nevoie doar de fructe și legumele. Sursele sănătoase de grăsimi, cum sunt produsele lactate, peștele gras – somon, macrou, sardine, fructele de avocado sau uleiul de măsline și ouăle sunt alimente care ar trebui să se regăsească în meniul copiilor. Pe lângă acestea, sursele de proteine au o importanță la fel de mare – carnea slabă de pasăre, dar și varietăți de carne roșie cum sunt vita, porcul sau mielul îi vor asigura copilului tău o creștere sănătoasă.

În ceea ce privește limitele, este important să le stabilești, mai ales în ceea ce privește consumul de zahăr. Pe cât sunt de apreciate de către cei mici, pe atât pot fi de nocive dulciurile, deoarece stimulează inflamațiile, cresc riscurile de obezitate și diabet zaharat, dar și pe acelea ale dezvoltării ulterioare a afecțiunilor cardiovasculare. În plus, inhibă sistemul imunitar și conduc la o predispoziție către infecții bacteriene și virale.

Cum optimizezi aportul de nutrienți, dacă alimentația echilibrată nu este suficientă

În ceea ce privește administrarea suplimentelor alimentare, este indicat să o faci doar la recomandarea medicului pediatru, în cazul în care acesta sesizează anumite deficiențe în urma analizelor și consultului periodic, așa cum sunt carențele de zinc, fier sau alte minerale. Iată care sunt suplimentele pe care ți le-ar putea recomanda pediatrul și care este rolul lor în sănătatea copilului tău:

  • Un supliment alimentar cu calciu si magneziu pentru copii susține sănătatea osoasă și pe cea musculară, contribuind astfel la o dezvoltare fizică armonioasă.
  • Suplimentele alimentare cu fier ajută, de asemenea, la cresterea țesuturilor musculare.
  • Complexul de vitamina B susțin dezvoltarea sistemului nervos, dar și focusul și capacitatea de memorare. Aportul acestora scade, însă, atunci când alimentația este bogată în zahăr. De aceea, trebuie menținut un echilibru în acest sens.
  • Vitamina A susține sistemul imunitar, dar și vederea și sănătatea pielii.
  • Vitaminele C și D susțin, de asemenea, imunitatea și cresc rezistența în fața agenților patogeni. Cea din urmă sprijină și sănătatea oaselor, asigurând absorbția optimă a calciului.
  • Acizii grași Omega 3 sunt vitali pentru dezvoltarea armonioasă a sistemului nervos și pentru menținerea sănătății acestuia.

Câteva recomandări privind suplimentele alimentare pentru copii

Dacă medicul pediatru a recomandat administrarea suplimentelor alimentare pentru copii, este important să procedezi corect în ceea ce privește administrarea și depozitarea lor. În primul rând, respectă dozele recomandate, în concordanță cu vârsta copilului tău. Depozitează-le într-un loc uscat și răcoros, care nu le este la îndemână celor mici – mai ales dacă este vorba despre multivitamine cu arome, pe care copiii le-ar putea confunda cu un desert delicios. Asigură-te că sursa din care achiziționezi suplimentele alimentare este una sigură, cunoscută și recomandată; alegele magazinele online specializate în comercializarea suplimentelor alimentare sau farmaciile.

Suplimentele alimentare nu pot înlocui o alimentație sănătoasă, dar o pot completa, daca absorbția anumitor nutrienți nu este optimă în organismul copilului tău. Atunci când aceasta este susținută de activitate fizică, un program de somn în conformitate cu recomandările specifice vârstei, hidratare corespunzătoare și o dezvoltare emoțională optimă, starea de sănătate a copilului tău va fi una bună.

Sursă foto: Pexels

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *