5 trucuri ca să pierzi în greutate după naștere

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Pierderea în greutate după naștere poate părea ceva dificil dar nu este chiar așa. Revenirea în formă după sarcină necesită, pur și simplu, răbdare și consecvență, așa că nu te aștepta la rezultate miraculoase imediat. Fie că alăptezi sau nu, fie ca ai născut natural sau nu, corpul tău are nevoie de timp pentru a se recupera.

https://www.pexels.com/photo/side-view-photo-of-smiling-woman-carrying-her-baby-3763583/

Iată câteva trucuri și sfaturi utile care te vor ajuta să pierzi în greutate după naștere:

1. Urmează o dietă eficientă postpartum

Primul sfat pentru pierderea în greutate este, evident, să urmezi o dietă eficientă postpartum. Poți, de asemenea, să începi imediat, dar important este să nu apelezi la dietele fulger. Echilibrul hormonal trebuie ținut sub control, mai ales în cazul alăptării.

De fapt, multe femei se întreabă ce trebuie să mănânce în timpul alăptării. Indiferent dacă alăptezi sau nu, poți urma o dietă, cu condiția să fie pe termen lung, foarte variată și echilibrată. Dieta mediteraneană este cea mai bună, cu multe fructe și legume, cereale, pește și carne albă. Evită grăsimile, dulciurile și alimentele deshidratante, cafeaua sau excesul de sare.

În plus, poți adăuga în planul tău alimentar suplimente pentru pierderea excesului în greutate, care vor accelera acest proces și care te vor ajuta să obții un corp de invidiat și fără toxine.

2. Limitează zaharurile și gustările

Mai ales în primele luni după naștere, când stai acasă să ai grijă de copilul tău, este foarte ușor să-ți fie foame: un biscuit, o ciocolată, o bomboană. De cele mai multe ori, mănânci din „plictiseală”. Este important să nu cazi în această capcană. Alimentele zaharoase satisfac plăceri de moment dar sunt sărace în nutrienți. Plus că, prea multe zaharuri aduc și calorii în exces care te umflă în loc să te ajute să slăbești. Când simți nevoia de o gustare, în loc de desert ambalat alege un fruct și o ceașcă de ceai din plante.

3. Fă mișcare

Pierzi în greutate eficient și sănătos, dacă, după naștere, însoțești dieta cu mișcare. La început, mai ales în primele 40 de zile, mergi mult, chiar și acasă, dacă nu poți ieși.

Nu exagera imediat cu sport și exerciții, acordă timp organismului să se recupereze. Când forțele îți vor permite, vei fi gata să mergi și la antrenamentele reale. Puțină mișcare te ajută să te simți mai confortabil, îți reglează postura, crește nivelul de energie și scade stresul. Toți acești factori, nu surprinzător, ajută la pierderea în greutate.

4. Elimină burtica postpartum cu exerciții abdominale

După 40 de zile de la naștere, începe să faci mici exerciții, în special pentru tonifierea mușchilor abdominali. Poți începe cu unul mai simplu și, când te simți din ce în ce mai puțin obosită, treci la următorul. Atenție, dacă ai născut prin cezariană! Începe aceste exerciții numai după îndepărtarea firelor și asigură-te că rana s-a vindecat complet.

5. Antrenează-te cu puiul tău!

Dacă ești de părere că antrenamentul cu un copil acasă este imposibil, încearcă să faci exerciții implicându-l și pe el. Există multe săli de gimnastică care organizează cursuri de pregătire cu nou-născuți. Participă la un astfel de curs împreună cu alte mame și copii, fiindcă grupul te stimulează să mergi până la capăt. Mai mult, antrenamentul cu pruncul te scapă de nevoia de a-l încredința cuiva și, în plus, vei petrece tot timpul cu el.

Cu toate acestea, este esențial să îți asculți corpul și să nu te forțezi să faci nimic, dacă nu te simți pregătită. Revenirea la antrenament este importantă ca să-ți amelioreze durerile de spate după sarcină sau ca să-ți recapeți tonusul muscular, dar  contează doar starea ta de bine și a copilului tău.

Așadar, ai grijă de tine și de cel mic, bucură-te de momentele prețioase împreună cu el, plimbă-te în aer liber și relaxează-te atunci când doarme. Toate aceste sfaturi te vor ajuta nu numai să-ți recuperezi forma fizică dar și să reduci inevitabilul stres de după sarcină.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *