3 pași spre cea mai sănătoasă și ușoară sarcină

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cele mai multe mămici fac tot ceea ce le stă în putință pentru a avea o sarcină sănătoasă, așa că citesc tot felul de cărți, se uită la filme educative, își schimbă obiceiurile alimentare și își administrează cu regularitate vitaminele. Cu alte cuvinte, sarcina devine prioritatea numărul unu.

În ciuda tuturor acestor eforturi, a grijii și a iubirii imense, există riscul ca bebelușul să se nască cu un defect. În întreaga lume, la fiecare 4-5 minute, vine pe lume un copil cu un defect de naștere. Date fiind aceste statistici, este firesc ca mămicile să fie temătoare și pline de incertitudine. Dar asta nu înseamnă că trebuie să se simtă și neputincioase, întrucât foarte multe defecte de naștere pot fi prevenite sau atenuate prin implicarea activă a mamei în propria sa sănătate. Anumite alegeri pe care le va face mama pot reduce riscul defectelor de naștere. Și, deși unele defecte nu pot fi prevenite, miracolul tehnologiei moderne a făcut ca detecția timpurie să devină o realitate, permițând intervenții care pot îmbunătăți semnificativ calitatea vieții copilului.

Iată, în rândurile de mai jos, doar câteva sfaturi care vă pot ajuta să aduceți pe lume un copil sănătos:

  1. Optați pentru îngrijire prenatală. Nu așteptați să rămâneți însărcinată pentru a purta o discuție cu medicul personal despre cum puteți să vă pregătiți pentru a fi mamă. Sarcina este o stare complet naturală pentru corpul unei femei – am fost concepute pentru a naște. Există însă multe lucruri pe care le puteți face înainte de a rămâne însărcinată pentru a-i oferi corpului și copilului tot ceea ce au nevoie. Pentru început, puteți să descărcați pe telefonul mobil aplicații fertilitate care vă indică perioadele când sunteți fertilă, după care puteți discuta cu medicul personal și puteți dezvolta un plan prenatal. În urma elaborării acestui plan, veți înțelege cu câte calorii va trebui să vă suplimentați regimul alimentar pe perioada sarcinii, care sunt medicamentele pe care vi le puteți administra cât sunteți însărcinată și în perioada alăptării, care sunt acele substanțe nutritive de care are cea mai mare nevoie organismul, precum și modificările prin care va trece corpul. Astfel de informații au rolul de a vă ameliora stresul și anxietatea care însoțesc trecerea la maternitate. Datele arată că femeile care au solicitat îngrijiri prenatale își cresc dramatic șansele de a naște un copil la termen, cu o greutate sănătoasă.
  2. Niciodată nu este prea curând să începeți să aveți grijă de propria sănătate. Sarcinile sănătoase încep chiar înainte de concepție. Dacă doriți să rămâneți însărcinată, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face pentru făt este administrarea a 400 de micrograme de acid folic zilnic. Acidul folic ajută la prevenirea defectelor majore ale creierului și coloanei vertebrale ale bebelușului – defecte care se dezvoltă în primele săptămâni după concepție, de multe ori înainte ca majoritatea femeilor să facă chiar un test de sarcină. Pentru ca acidul folic să fie eficient, este necesară administrarea în fiecare zi până la venirea pe lume a bebelușului. Din fericire, majoritatea multivitaminelor conțin 100% din cantitatea zilnică necesară de acid folic, de aceea suplimentele reprezintă cea mai simplă strategie preventivă pentru femeile ocupate. De asemenea, dacă vi se vor prescrie suplimente alimentare pentru sarcină, trebuie să știți că vă pot constipa. Pentru a scăpa de acest disconfort, este bine să introduceți în regimul alimentar semințele de in, semințele de cânepă sau tărâțele de psyllium, care combat constipația. Nu uitați să consumați și lichide cât mai multe.
  3. Dați dovadă de implicare. Asta înseamnă să discutați deschis cu medicul care vă monitorizează sarcina și care va asista la naștere, să adresați întrebări atunci când nu înțelegeți ceva și să vă asigurați că răspunsurile primite vă lămuresc pe deplin. Doar așa, în cazul în care se va ivi o problemă, veți ajunge rapid la cea mai bună soluție.

Mai presus de toate, evitați să vă lăsați cuprinsă de teamă și anxietate. Informațiile de calitate, construirea unei relații sigure cu medicul personal și stabilirea unui plan pentru sănătate pe tot parcursul sarcinii sunt modalități care vă oferă curaj și putere pe toată durata sarcinii. Nicio mămică nu este neajutorată, ci cu toate avem capacitatea de a crea cel mai sănătos și mai sigur mediu unde copilul să poată să crească și să se dezvolte până la venirea sa pe lume.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *